مصاحبه آرشیو خبر ها
پیانیچ وارث پیرلو است

پیانیچ وارث پیرلو است

جونینیو پرنامبوکانو اعتقاد دارد که خرید جدید یوونتوس میرالم پیانیچ یک متخصص ضربات آزاد است و از این لحاظ در سطح کریستیانو رونالدو، لئو مسی و گرت بیل است.

 

این دو ستاره در لیون با هم هم تیمی بوده اند و این هافبک بوسنیایی چند حقه در این زمینه را از هم تیمی اش یاد گرفته است، او به توتواسپورت گفت:

 

پیانیچ وقتی خیلی جوان بود به ما پیوست، اما از همان زمان استعداد زیادی از خود نشان داد و می توانستید بفهمید که آینده ی خوبی در انتظارش است. او کیفیت خوبی در زدن ضربات آزاد دارد و حالا یکی از بهترین هاست. امروز میرالم (در زدن ضربات آزاد) در حد کریستیانو رونالدو، لئو مسی و گرت بیل است، کسانیکه ضرباتشان عالی است. من توانایی او برای تغییر شوت زدن را تحسین می کنم. او عالی است، اما نه فقط در این زمینه. میرالم 3 خصوصیت دارد که او را تبدیل به یک بازیکن سطح بالا می کند: استعدادش، شخصیتش و عشقش به فوتبال. من او را یکی از بهترین هافبک های اروپا می دانم: او تکنیکی و بسیار انعطاف پذیر است.

 

جونینیو ادامه داد:

 

میره به خاطر استعداد، عشق به فوتبال و کاریزمانش جانشین بی نقصی برای پیرلو است، نه به خاطر پستی که در زمین بازی می کند. پیرلو مهم تر از هر چیزی استاد در دست گرفتن نبض بازی بود، او می تواند تیمش را هماهنک کند و به آنها جهت بدهد و به طور خاص ریتم بازی را با پاس های بلند و کوتاه دیکته کند. اما بر عکس، استعداد پیانیچ عمدتا به خاطر توانایی های فردی اش است. من بهترین پست او را به عنوان متزالا (هافبک چپ و راست در خط میانی 3 نفره) و یا ترکوارتیستا می بینم. اما با گذشت زمان، میره می تواند جای پیرلو را در قلب هواداران یوونتوس بگیرد.

 

جونینیو از دیبالا هم تمجید کرد:

 

من برای این بازیکن آرژانتینی احترام بی نهایت زیادی قائلم، او آینده ی فوق العاده ای خواهد داشت. من گل فوق العاده زیبایش را برابر ورونا دیدم. او سبک خاصی برای زدن ضربات آزاد دارد، به سبکی کلاسیک ضربه می زند اما توپش سرعت خاصی می گیرد. اما می توان فهمید که باید روی ضرباتش تمرین کند، از آنجایی که جوان است، حداقل دو بار در هفته باید روی ضربات شروع مجدد تمرین کند و ضربات از راه دور را خیلی زیاد تکرار کند. برای اینکه متخصص زدن ضربات آزاد شوید، تکرار کردن یک اصل اساسی است.

 

دنی آلوز؟

 

من شگفت زده شدم، فکر می کردم دوران حرفه ایش را در بارسلونا تمام می کند، اما تعجب نکردم که یوونتوس تصمیم گرفت او را به خدمت بگیرد، خرید خوبی بود. دنی هنوز هم یکی از بهترین دفاع راست های جهان است، تنها مشکلی که ممکن است داشته باشد این است که او بازیکنی بسیار هجومی است، در حالیکه در ایتالیا باید از نظر دفاعی خیلی مستحکم باشید. هم تیم یهایش مجبور خواهند شد که توانایی های هجومی اش، بازی اش و هوشش را درک کنند.

 

او در ادامه در مورد گران ترین خرید تاریخ یوونتوس و سری آ‌ صحبت کرد:

 

او در کنار بنزما، لواندوفسکی و کریستیانو که در یورو در پست 9 بازی کرد، است. من انتقال او از ناپولی به یوونتوس را شنیدم، در ایتالیا تغییر باشگاه به این شکل باعث افزایش فشار می شود، اما یوونتوس همچنان یوونتوس است. ایگوایین مثل همه ی ستاره ها، شخصیت فوق العاده ای دارد، او استعداد بالا و همه ی آمار لازم برای اینکه رهبر بیانکونری در خط حمله شود را دارا می باشد. فکر می کنم یوونتوس باید لیگ را بسیار پرقدرت آغاز کند تا بتواند بعدا روی لیگ قهرمانان تمرکز نماید. آنها نباید سری آ‌ را دست کم بگیرند و با ذهنیتی متواضع به لیگ قهرمانان بروند، در عین حالیکه می دانند می توانند قهرمان شوند. امسال تمام ابزار مورد نیاز برای اینکه تا پایان مسیر قهرمانی را بروند دارند.

 

یوونتوس در مورد هدف دیگر یوونتوس در بازار نقل و انتقالات یعنی گابیگل هم صحبت کرد:

 

او بازیکن جوانی است که بهترین عملکردش را وقتی در سمت راست بازی می کند به نمایش می گذارد، چپ پا و پا به توپ بوده و به خوبی خودش را به محوطه می رساند. او باید از لحاظ تاکتیکی پیشرفت کند، گاهی وقت ها به جای سرعت دادن به بازی، توپ را بیش از حد نگه می دارد. باید پیشرفت کند و اما استعداد لازم برای بازی در تیم هایی مثل یوونتوس، اینتر و بارسلونا را دارد. گابیگل نیمار جدید است؟ چنین نظری ندارم، چرا که در برزیل هیچ بازیکنی شبیه به نیمار وجود ندارد، کسی که بتواند، سرعت، چرخش های عالی در هنگام حمله، استعداد و توانایی گلزنی را با هم داشته باشد. نیمار منحصر به فرد است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: